Tuesday, October 18, 2011

Exam


Hari ini hari ke2 anak2 exam akhir tahun.  Semalam aku mengerah segala tenaga dan minda (nak jadi 'supermama' la konon).  Balik dari opis terus ke kedai beli sayur.  Sampai umah, letak handbag (tudung pun lupa nak buka) terus ke dapur.  Siapkan bahan2 untuk memasak dan terus masak (tengah2 masak, baru tersedar tudung belum buka lagi..haihhhh...'supermama' la katakan...).

"Kak, kakak masak cepat dan sedap.  Saya suka tengok.."(ye la ko suka, ko xyah masak...heheheheh..pandai ko bodek aku ek..).  Yang tadi tu dialog bibik aku, Tatik.  Ok, sambung balik, pas masak, mandi...tengok cite Soffiya (sambil tu mulut bising soh anak2 mandi).

Hbs cite Soffiya, solat maghrib dan terus kerah Adik buat Maths n Science.  Sambil2 tu bersiap2 untuk makan malam.  Hbs makan, buat balik Maths n Science (aku ke nak exam ni?).  Dah jenuh cari cara selesaikan Maths bagi Adik paham sampai Adik ngantuk, aku soh basuh muka (disebabkan banyak lagi belum cover untuk Maths dia).  Sian aku tengok dia semalam.  Mama nak Adik tau, Mama buat semua ni untuk Adik dan Kak Long.

Kul 10 malam baru settle ngajar Adik (Dania pun baru habis tuition, dia buat revision dengan Cikgu Ganesh je semalam).  Dan pagi ni, Adik dan Dania minta aku doakan untuk diaorang.  Untuk pengetahuan anak2 Mama, Mama dan Abah sentiasa mendoakan anak2 Mama ni.  Yang penting, kena buat yang terbaik dan ingat pesanan2 Mama tau.

Ya ALLAH, permudahkanlah Nurin Dania Salman dan Nurin Qistina Salman untuk menjawab soalan2 exam akhir tahun ini.  Tenangkanlah hati mereka semoga mereka mendapat keputusan yang cemerlang... Amin...

No comments: