Friday, November 11, 2011

Hidup ni tak lama


Aku suka quotes di atas.  Untuk aku rasa lebih tenang, di samping aku mengamalkan surah2 tertentu dan bacaan dari ayat2 Al-Quran, kadang2 aku kena buang semua kejadian2 yang xbest berlaku dalam hidup aku ataupun yang terjadi baru2 ni dalam hidup aku.  Aku nak lupakan sapa yang mencetuskan kejadian2 tersebut.  Untuk melupakan sekejap (bukan bermakna lupa terus, hanya untuk meringankan bebanan otak aku ni) aku berjumpa atau berhubung dengan orang2 yang boleh buat aku ketawa atau aku buat benda2 yang boleh buat aku happy dan membuatkan aku lupa kejadian2 yang buruk yang dah jadi kat aku.  Baik aku tumpukan benda2 yang baik dan best2 je.  Terasa x bezanya rasa, bila kita sedih dan bila kita gembira?  Rasa lain sangat2.  Bila sedih, muka monyok (cuba bayangkan muka aku yang xbape nak cun ni monyok...hmmm...dah dapat bayangkan dan xtau nak bagi perkataan apa lagi bila tengok kat cermin muka sendiri, ngeri.....dalam ertikata mudah....burok rupenye). Hidup ni singkat je, lebih baik kita sentiasa ceriakan diri kita.  Kita akan jadi lebih tenang dan kurangla kedut2 di muka tu..hehehehe...

Alhamdulillah, aku semakin hari semakin kurang serabut di perut, hati dan otak aku ni.  Aku sendiri yang ubahkan sebab aku sendiri yang boleh tolong diri aku sendiri.  Lega la sikit.  Aku akan hadap je apa yang akan jadi lepas ni.  Yang penting, aku xnak buang masa aku dengan bersedih.  Aku nak happy dengan kawan2 aku, family aku, hb aku dan anak2 aku.  Lupa plak, bibik aku gak..hehehe.... Lagi satu yang lebih penting, jangan sekali2 ada dendam..(dulu arwah Opah penah cakap, biarla orang nak buat kita, kita jangan buat/balas kat orang tu balik, ALLAH ada).  Terima kasih, Opah.  Aku xpenah lupa pesanan Opah tu.  Cuma kadang2 tersasar gak, tapi aku cepat2 lembutkan hati ni.

No comments:

Post a Comment