Monday, July 16, 2012

Speechless...

Dulu masa aku kecik2, Dato' Shake ni sangat2 terkenal, even sekarang pun masih juga terkenal, cuma Dato' dah lama xmunculkan diri disebabkan beliau menetap di luar negara.

Aku pun pernah la terminat (tapi tidak sampai tergila2 ok) kat Dato' ni sebab aku dibesarkan dengan lagu2 beliau dan beliau sangat cute.  Yang paling best lagu2 beliau simple dan meletup dan paling2 buat aku sangat2 syok sendiri ialah lagu Lina (cari kat You Tube) yang dinyanyikan oleh beliau.  Lagu pertama yang aku dengar guna nama aku, ok.  So, pernah la terperasan yang Dato' buat lagu tu untuk aku...(hik..hik..hik...).

Untuk anak2ku yang xkenal kat Dato' ni (Dania ingat ni Nas Ahmad...oh nooooo..), bukan apa, Mama lupa nak kenalkan.., ni la dia Dato' Shake yang nyanyikan lagu untuk Mama tu (kuang..kuang...kuang...).



Dato' Shake:  Oh mon dieu, Lina, j'ai finalement vous aves trouve' (Oh my god, Lina, akhirnya I dapat jumpa you)
Vous avezl'air tellement magnifique, je ne veux pas manquer de prendre des photos avec vous..oh Lina (You nampak magnificient, I nak sangat bergambar dengan you....oh Lina)
Vous aves mon nume'ro de droit? (You ada no I kan?)
Nous allons rester en contact (Nanti kita calling2)
Lina (hehe):  (terpegun dengar pujian dari Dato' xterluah oleh kata2...hanya mampu control ayu)

OK LA, DIALOG DI ATAS AKU TIPU JER...HUHUHU...



Ha...nampak tu, sangat perasannya aku.  Ok la, dia xtujukan lagu tu kat aku, dia bagi lagu tu kat wife dia, Datin Lina....hehe...

Minggu lepas aku berkesempatan berjumpa dengan beliau dan lunch dengan beliau.  Beliau seorang yang sangat awet muda (umur 65 tahun beb, tapi kulit tegang you...), dia baik, peramah dan kelakar sama macam Datin Lina (cuma Datin tak suka bergambar, so, xde la gambar dengan Datin).  Datin pun sangat seronok share dengan kitaorang gambar anak2 dan cucu2 beliau.  Dah dapat jumpa, dapat makan, xkan xnak bergambarkan? 

Kawan2 off pun ramai yang xlepaskan peluang untuk bergambar dengan Dato' yang sangat2 sporting ni.

To Dato' Shake, memang patutpun Dato' ramai fans dan diminati hingga ke hari ini.  You are so humble and you are our legend...artis2 sekarang patut contohi Dato' Shake ni, yang memang Diva tapi xberlagak Diva.

Est-ce que vous admirez toujours, Shake Dato'...

No comments:

Post a Comment